Maily is de eerste email service voor jonge kinderen van 4 tot 9 jaar waarmee een kind zelf veilig berichten kan versturen naar familie en vrienden. Kinderen maken zelf tekeningen, foto’s en collages en delen die met vertrouwde ontvangers. Voor de ouders is er een apart dashboard, waarin ze kunnen beslissen met wie hun kind kan mailen. Ook kunnen ze –op de achtergrond- meekijken met wat hun kind krijgt en verstuurt. Hierdoor is Maily een veilige en leuke email service voor de hele familie. 

Klant
Maily

Team
Goodnews
Founders:
Tom Galle, Raphael Halberthal

Fonk
iOs Lead: Bart
Visual Design: Hadar Geva, Timo Kuilder
UX Design: Niels
Business development: Erik Jan


Doelgroep
Gezinnen met kinderen van 4 t/m 9 jaar

Product
iOS & Android app

wavetransparant-updatewavetransparant-update
maily_intro2xmaily_intro2x
wavetransparant-updatewavetransparant-update

We zagen dat er dat er nog geen veilige en eenvoudige email service bestond voor jonge kinderen onder de 10 jaar. Ondanks dat kinderen het wel leuk vinden om met familie en vrienden te communiceren! Bestaande platforms zijn te ingewikkeld en teveel gericht op het communiceren van alleen tekst. Ook bieden deze diensten weinig opties voor ouders om met het mailverkeer van hun kind te mee te kijken. En dat is een gemiste kans vonden wij! Want ook jonge kinderen willen graag met opa en oma mailen. 

Maar hoe ontwikkel je een email service die jonge kinderen leuk en makkelijk vinden en ouders een veilig gevoel geeft? Maily is een echt ontstaan vanuit de behoeftes van de kinderen en hun ouders. Wat wil een kind graag kunnen doen met zijn mail? Hoe ziet de ideale email service eruit? Wat vinden ouders het meest belangrijk? We gingen met families in gesprek en zochten het uit. 

Kinderen wilden graag een simpele gebruikersomgeving en een grappig en vrolijk design. Ouders hadden vooral behoefte aan een veilig gevoel. Ze wilden bijvoorbeeld emails van hun kind kunnen lezen en bepalen met wie hun kind communiceert. Voor ouders ontwikkelden we daarom een apart dashboard om het email gedrag van hun kind te kunnen volgen. 

Samen met Goodnews hebben we het hele ontstaansproces doorlopen: van concept, het testen met gebruikers, UX, design en het ontwikkelen tot een app in de iTunes store. Illustrator Hadar Geva creëerde de unieke uitstraling van Maily. 

wavetransparant-updatewavetransparant-update

En inmiddels weten we het zeker. Maily voegt waarde toe aan het leven van families.

  • Maily brengt families meer samen. Jong en oud staat vaker met elkaar in contact doordat het eenvoudig en leuk is om elkaar berichten te sturen. 

  • Maily stimuleert creativiteit, omdat kinderen kunnen communiceren op veel manieren: in beelden, collages en tekeningen en in tekst. 

  • Maily maakt jonge kinderen zelfstandiger en geeft hen zelfvertrouwen omdat ze op eigen initiatief kunnen communiceren, zonder hulp van hun ouders. 

  • Maily ontzorgt ouders, want veiligheid is gegarandeerd. 

wavetransparant-updatewavetransparant-update

Een paar cijfers

1.000.000+ Maily emails verstuurd 
60.000+ Maily accounts aangemaakt
2300+ nieuwe Maily’s verzonden per dag 
260+ nieuwe gebruikers per dag 
100+ blogs in kranten 
2 SpinAwards 
1 Lovie Award 
1 Shortlist Cannes Lions Mobile

wavetransparant-updatewavetransparant-update

Wat hebben we geleerd?

  • Maily wordt gebruikt in veel landen, we zijn er trots op dat we een universele tool hebben gemaakt!
  • Zonder tekst kun je prima boodschappen overbrengen.
  • Maily-gebruik is vooral sterk tussen grootouders en kleinkinderen: ineens hebben ze een rechtstreeks communicatiekanaal.
  • Een app kan prima een creatieve tool zijn.
wavetransparant-updatewavetransparant-update

Meer weten over Maily?
Astrid vertelt je er graag over.